Vi har flyttet
Oransj tispe, hun har åpnet øynene men synes kanskje det ble litt lyst ute
Endelig har vi flyttet inn i stuen. Vi er fortsatt mye i bassenget vårt, men vi tusler litt rundt i bingen og på gulvet innimellom. Mamma Penny er veldig glad for at vi har flyttet ut av valperommet så hun er nærmere kjøkkenet hvor det kan falle noe ned fra benken.
En annen ting er at vi nå får mulighet til å se på Fotball-VM, og i dag håper vi på seier mot Frankrike,
Valpene er veldig jevne og veier nå mellom 1400 og 1600 gram. Det vil si at vi veier mer enn 3,5 ganger det vi gjorde når vi ble født for 17 dager siden. Penny har godt med melk og et lite blikk på valpene viser at det er mye næring i melken.
Alle har fått opp øynene, og det er like før tennene kommer. De kjennes godt i gommen. Valpene beveger seg raskt på sine ustøe ben, og alle setter bena godt under seg. Det er i det hele tatt vanskelig å se store forskjeller – for valpene er så jevne. Den som kanskje utmerker seg litt er mr Blå, som per i dag er den mest aktive.
De sover mye, og sover nå sammenhengende fem timer om natten uten at Penny mater dem.
Sølv gutten
I dag er det oransj tispe og sølv hannhund som får en nærmere presentasjon
Sølv hannhund var den første valpen som ble født, han veide 490 gram ved fødsel og veier i overkant av 1400 gram nå. Han er en aktiv kar som er raskt til matfatet.
Oransj tispe, ble født som nummer syv og var minst med sine 395 gram (ingen dårlig vekt det). Hun veier også rundt 1400 gram i dag – og ut fra vekstkurven er hun den som har tatt best for seg og har firedoblet vekten sin.